Leta i den här bloggen

måndag 8 november 2010

Efter novemberlovet

Hej och välkommna tillbaka till skolan. Hoppas att alla har haft ett bra lov och är laddade för andra delen av höstterminen. Men håll ut, det är bara tre veckor kvar till första advent!
Under lovet så har jag, Lisa hunnit läsa (plöja) en del ungdomsromaner. Recensioner hittar ni under boktips. Det blev några böcker till slut och det känns skönt att börja komma ikapp med bokutgivningen sen finns det alltid böcker som man vill läsa och en vacker dag har jag hunnit med de också. Jag har även den del faktaböcker att gå igenom men man får ta det eftersom.

Innan lovet så började en del projekarbetsgrupper dyka upp i biblitoeket för lite vägledning. När ni börjar med projektarbetet så kan ni enskilt eller i grupp boka en eller flera tider med mig för handledning i hur ni kan söka och hitta material. Det är bara att ni tar kontakt med mig i biblioteket eller via e-post. Jag kommer också lite längre fram skriva här om vad man kan/bör tänka på när man söker information. Ibland är det inte bara att Googla och hoppas på det bästa.

/ Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar