Leta i den här bloggen

måndag 21 mars 2011

30-dagar, dag 14

Favorite book of your favorite writer

Ja, ni. Det här var inte lättare än förra frågan som jag tyckte svår. Jag gillar t ex Murakamis Kafka på stranden och Fågeln som vände och vred upp världen. Men han är inte min favvo-författare. Jag gillar Neil Gaimans böcker bl a Coraline (som för övrigt blev en mycket bra animerad film). Men min favvo-författare är Oates (som jag skrev i förra inlägget) efter lite funderande. I det inlägget nämnde jag även Blonde som en av hennes bästa böcker. Tillsammans med Älskad, saknad och Fallen så blir det tre favvo-böcker och det finns några kvar att läsa. Bland annat så skulle jag vilja läsa hennes goth/skräck-inspirerade svit som börjar med Bellefleur

/ Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar