Leta i den här bloggen

torsdag 3 mars 2011

30-dagar, dag 2

A book you read more than 3 times
Den bok som jag har läst flest gånger måste vara Lotten hästskötare. Jag kommer inte ihåg så mycket av den men den måste ha varit bra!
Den bok som kommer efter den måste vara En lämplig ung man av Vikrahm seth en otroligt vindlande kärlekshistoria. Den handlar om Latha och hennes mamma. Moderna försöker gifta bort Latha. För att kunna göra det reser de runt i Indien, bor hos släkt och vänner. Det blir till sist en roman om inte bara kärleken utan om hela Indien.
Den bok som också borde ligga på topplistan av omlästa böcker måste vara Fjodor Dostojevskijs Brott och Straff. Under min ryska period på gymnasiet så slukade jag den och läste sedan om den, dels för studier och dels av eget intresse. Den anses vara en av världens bästa romaner och det kan jag hålla med om. Det finns ingen som tränger in i människans inre som Dostojevskij gör i Brott och Straff. Nu är det nästan så att jag måste läsa den igen...
/ Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar