Leta i den här bloggen

onsdag 16 mars 2011

30-dagar, dag 11

A book you hated

Hata är ett starkt ord och i här kanska vi ska översätta det med avsky. Jag brukar inte avsky böcker eftersom jag väljer de böcker jag vill läsa (och resten struntar jag i). Visst krävs det att jag håller mig uppdaterad och läser det ni på skolan läser men man kan fortfarande välja sina böcker. Det finns dock böcker som jag känner äckel inför av. Den bok som äcklat mig absolut mest (och bilderna försvinner inte) är American Psycho. Den är vidrig och jag kan i ärlighetens namn inte förstå den boken. Det finns många fler och bättre böcker om den moderna människans lidande och likgiltighet. För det är vad den handlar, likgiltighet och yta. Ingen bryr sig om någon annan och huvudpersonen blir så provocerad att han börjar mörda de han inte gillar. Och det på de mest makabra sätt! Nej, den gillade jag INTE

/ Lisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar